La missió de la Fundació del Món Rural és aportar elements perquè Catalunya sigui conscient del valor estratègic que el seu entorn rural té per al desenvolupament sostenible del país.

Arxiu històric notícies

La FMR posa en valor el vincle territorial de les empreses com a element de Responsabilitat Social Corporativa

L’entitat organitza una taula rodona sobre responsabilitat social corporativa i territori que ha comptat amb la participació de Borges International Group, Girona Fruits i l’Avenc de Tavertet.

El Caixa Fòrum Girona ha acollit la taula rodona sobre Responsabilitat Social i Corporativa (RSC) i territori, organitzada per la Fundació Món Rural amb la col·laboració de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i l’Associació per al Desenvolupament Rural Integral (ADRINOC). L’objectiu de l’acte ha estat posar en valor el rol de les empreses com a agents actius del territori i explicar el paper cabdal que desenvolupa el vincle territorial en l’estratègia de Responsabilitat Social Corporativa d’algunes societats agroalimentàries i de turisme rural del país, de diferent tipologia i mida. Marc Riera, director de la Fundació Món Rural, s’ha mostrat satisfet dels resultats de la jornada i ha agraït la participació de les empreses assistents, que al seu entendre ha servit per posar en evidència que “la vessant territorial de la RSC és necessària perquè el vincle amb l’entorn dona valor afegit als serveis i productes de les empreses, a més d’un retorn indirecte a nivell de resultats”.

En concret, han participat en l’acte tres empreses: Borges International Group, Girona Fruits i l’Avenc de Tavertet. Durant la jornada les empreses participants han explicat la tasca que desenvolupen en l’àmbit de la RSC. L’empresa alimentària Borges International Group, ha posat de relleu la recuperació de la finca Mas de Colom, que compta amb espais demostratius de les principals produccions de la l’empresa (olivera, ametller i festuc) està recuperant la masia i el convent com un actiu per l'empresa i el territori, i procura donar una visió positiva de la convivència de la producció amb la protecció de les aus en un regadiu.

 

 De la seva banda, l’empresa Girona Fruits, cooperativa de conreu de poma de Bordils, ha explicat la seva estratègia centrada en la qualitat i la difusió del territori de Girona com un actiu pel seu producte a l’hora d’internacionalitzar-se. Amb l'activitat dels seus socis i sòcies està fortament arrelada al seu territori i en té especial cura. Girona Fruits ha instat a valorar més el producte local com un eix del consum responsable que ha de reforçar a les empreses que tenen cura del territori.

Per últim, l'Avenc de Tavertet és una empresa de turisme rural amb molts vincles al Collsacabra, i especialitzada en donar valor afegit al seu servei. L’empresa gestiona l’explotació agrària on s’ubica l’Avenc, estableix acords de custòdia amb finques properes i treballa colze a colze amb els  productors locals amb qui fa teixeix una xarxa de proveïdors.