La missió de la Fundació del Món Rural és aportar elements perquè Catalunya sigui conscient del valor estratègic que el seu entorn rural té per al desenvolupament sostenible del país.

Arxiu històric notícies

Tret de sortida al projecte Erasmus + per dotar de més eines i recursos l’escola rural

Professionals de l’escola rural, universitats, entitats vinculades amb l’educació i estudiants es reuniran els dies 10 i 11 de gener a Barcelona.

La Seu de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Barcelona acollirà els dies 10 i 11 de gener la primera reunió transnacional del projecte Erasmus+ per afavorir l’escola rural, una iniciativa coordinada per la Fundació del Món Rural que consisteix a desenvolupar un projecte pioner amb la finalitat de proporcionar eines per als mestres i futurs mestres de l'escola rural, proposar un pla de formació permanent i establir unes propostes de formació inicial per cobrir les necessitats competencials dels mestres de les escoles rurals. Aquest innovador projecte, dirigit a estudiants universitaris i professionals de l’escola rural, compta amb la col·laboració de les universitats de Barcelona, Saragossa i Lisboa, el Secretariat d’Escola Rural i la mateixa Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.

La primera trobada internacional servirà per aprovar el protocol d’actuació del mateix projecte i la metodologia que es farà servir per a dur a terme la recerca i la identificació de bones pràctiques sobre competències i sabers relacionats amb l’àmbit de l’escola rural per part de les universitats col·laboradores. Marc Riera, director de la FMR, explica que aquesta primera reunió permetrà “establir les bases i avançar en la forma de treballar per tal de desenvolupar aquest projecte que té com a gran objectiu dotar a les escoles rurals i als seus professionals de més recursos pedagògics”.

El juliol del 2017, la Fundació del Món Rural va entomar el repte de coordinar aquest projecte gràcies al suport econòmic del programa europeu Erasmus +, un programa d’ajuts de caràcter transnacional en l’àmbit de l’educació. En el cas d’aquest projecte, el fet de poder treballar diverses universitats i entitats permet comparar diferents realitats rurals, tant socials com d’organització, que poden aportar aspectes diferents clau per a la proposta de pla de formació. Actualment no existeix cap pla de formació permanent adaptat a les necessitats dels mestres rurals més enllà de cursos puntuals que s’imparteixen a les universitats o als Departaments d’Ensenyament de cada territori.